HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Վահե Սարուխանյան

Թուրքական նոր ԱԹՍ-ների հնարավոր ձեռքբերումը Ադրբեջանի կողմից. մեկնաբանում է ռազմական փորձագետը

2022 թ. մայիսին հայտարարվեց, որ թուրքական «Baykar» ընկերության 2 հատ «Bayraktar Akıncı» հարվածային ԱԹՍ-ները երկինք են բարձրացել Ստամբուլից ոչ հեռու գտնվող Թեքիրդաղի օդանավակայանից (կիրառվում է թե՛ ռազմական, թե՛ քաղաքացիական նպատակներով) ու, հատելով Վրաստանի երկինքը եւ անցնելով մոտ 2000 կմ, վայրէջք են կատարել Բաքվում, որտեղ տեխնոլոգիական փառատոն էր անցկացվում թուրքական ընկերությունների մասնակցությամբ:

«Baykar»-ի տեխնիկական տնօրեն Սելչուկ Բայրաքթարը, որը Թուրքիայի նախագահի փեսան է, Բաքվում հայտարարել էր, թե հույս ունի, որ «Bayraktar Akıncı»-ները կտեսնեն Ադրբեջանի երկնքում: «Baykar»-ն էլ, առանց անուններ նշելու, հայտնել էր, թե «Akıncı»-ների արտահանման պայմանագրեր է կնքել 3 երկրների հետ, իսկ առաքումները նախատեսում են սկսել 2023-ից: 2023-ի գարնանը տեղեկություններ հայտնվեցին Պակիստանի ու Լիբիայի կողմից թուրքական այս նոր դրոնի ձեռքբերման մասին: Վերջերս էլ հայտնի դարձավ, որ թուրքական դրոնների նոր սեփականատեր է դարձել Սաուդյան Արաբիան:   

Ստոկհոլմի խաղաղության հետազոտության միջազգային ինստիտուտը (SIPRI), որն զբաղվում է, մասնավորապես, միջազգային ռազմական առեւտրի ուսումնասիրությամբ, Ադրբեջանին վերաբերող վիճակագրության մեջ նշել է, որ «Akıncı»-ների առաքումն այդ երկիր նախատեսվում է 2023-ից: Թե ինչ քանակի մասին է խոսքը, հայտնի չէ:

«Akıncı»-ները, ըստ «Baykar»-ի պաշտոնական տվյալների, ունեն մինչեւ 1500 կգ օգտակար բեռ (սպառազինություն) կրելու հնարավորություն, թռիչքի բարձրությունը մինչեւ 12 կմ է, չնայած 2022-ի ամռանը սահմանվել է նոր ռեկորդ՝ 13,7 կմ, բացի դրանից՝ օդում կարող է գտնվել 24 ժամ, սակայն 2021 թ. ամռանն այս ԱԹՍ-ն օդում է եղել շուրջ 26 ժամ ու անցել 7507 կմ:

Բայրաքթար ընտանիքի անունը կրող արտադրական սերիայի այս նոր ԱԹՍ-ները կարող են զինվել բարձր ճշգրտության կառավարվող հրթիռներով ու ավիառումբերով, ինչպիսիք, մասնավորապես, արտադրվում են Թուրքիայում: «Akıncı»-ի սպառազինության մեջ են մտնում «MAM-L» եւ «MAM-C» տիպի կառավարվող ռումբերը, որոնք «Bayraktar TB2» ԱԹՍ-ների միջոցով կիրառվել են թուրք-ադրբեջանական ուժերի կողմից 44-օրյա պատերազմում հայկական ուժերի դեմ: «Akıncı»-ն օգտագործում է նաեւ «MK-81», «MK-82», «MK-83» ամերիկյան ավիառումբեր, որոնք թուրքական ռազմարդյունաբերությունը դարձնում է կառավարվող, տեղական արտադրության «Bozok» կառավարվող ռումբեր, «երկինք-երկիր» տիպի «Cirit» ու «L-UMTAS», ինչպես նաեւ «երկինք-երկինք» տիպի «Gökdoğan» եւ «Bozdoğan» կառավարվող հրթիռներ: Սրանց պետք է հավելել թուրքական արտադրության «SOM» թեւավոր հրթիռները, որոնց հեռահարությունն ավելի քան 250 կմ է:

«SIPRI»-ի տվյալներով՝ Ադրբեջանը դեռ 2017-ին 10 հատ նման թեւավոր հրթիռ էր պատվիրել (արտադրողը «Roketsan» ընկերությունն է), որոնք առաքվել են 2018-2019 թթ.: Ըստ շվեդական ինստիտուտի՝ Ադրբեջանի ստացածը «SOM-B1» տեսակի հրթիռներ են, որոնք ունեն բեկորաֆուգասային մարտագլխիկ: Այն ժամանակ, իհարկե, խոսք չկար «Akıncı»-ների մասին, սակայն «SOM»-երը կարելի է արձակել նաեւ թուրքական օդուժում առկա ամերիկյան կործանիչներից:

Խոսելով Ադրբեջանի կողմից «Bayraktar Akıncı» հարվածային ԱԹՍ ձեռք բերելու մասին՝ ռազմական փորձագետ Լեոնիդ Ներսիսյանը «Հետքի» հետ զրույցում առանձնացնում է մի քանի գործոն՝ այս ԱԹՍ-ի տեխնիկական բարձր պարամետրերը, դրա ֆոնին՝ Ադրբեջանի համեմատաբար փոքր տարածքը եւ այն, որ «Akıncı»-ն ծավալներով ու քաշով ավելի մեծ է, քան նույն 44-օրյա պատերազմում կիրառված «Bayraktar TB2»-ը, այսինքն՝ առաջինը կարող է ավելի հեշտ թիրախ դառնալ հայկական ՀՕՊ-ի կողմից:

Ըստ փորձագետի՝ թուրքական նոր դրոնների ձեռքբերումը կարելի է իմաստավորված համարել, եթե դրանք կիրառվեն մեծ խորություն վրա՝ առաջնագծից հեռու: Այդ դեպքում էլ, ըստ էության, նրանք պետք է օգտագործեն «SOM» թեւավոր հրթիռներ: «Հետքի» զրուցակիցը անտրամաբանական է համարում «Akıncı»-ի հնարավոր գործարկումը 8-15 կմ հեռահարություն ունեցող «MAM-C» ու «MAM-L» կառավարվող ավիառումբեր կամ փոքր հեռահարության «երկինք-երկիր» տիպի հրթիռներ արձակելու համար, քանի որ դրա համար Ադրբեջանն ունի «Bayraktar TB2» կամ խորհրդային/ռուսական «Սու-25» գրոհային ինքնաթիռներ, որոնք սկսել են մոդեռնիզացվել Թուրքիայում:

Ըստ Լեոնիդ Ներսիսյանի՝ «Սու-25»-երի մոդեռնիզացիան Թուրքիայում հատկանշական փաստ է, քանի որ ինքնաթիռները զինվելու են թուրքական արտադրության ճշգրիտ ռումբերով եւ հրթիռներով: Առաջին օդանավը («Սու-25ՄԼ») հուլիսի վերջին Թուրքիայից արդեն տեղափոխվել է Ադրբեջան:          

Անդրադառնալով դիտարկմանը, թե երկար ու բարձր թռիչքների համար նախատեսված «Bayraktar Akıncı»-ները գուցե նախատեսված են ոչ թե կամ ոչ միայն Հայաստանի ու Արցախի ճակատում օգտագործելու, այլ/այլեւ Իրանի դեմ՝ ռազմական փորձագետն ասում է, որ դա էլ է հնարավոր:

«Կարող է եւ լուսանկարի համար մի քանի հատ առնեն: Կամ էլ կիրառեն թեւավոր հրթիռների համար: Ասենք, Բաքվի մոտ գտնվող «Նասոսնայա» ավիաբազայից օդ բարձրանա ու այնտեղից հրթիռները կրակի: Ուղղակի ես չեմ տեսնում «Akıncı»-ի տեղը փոքր երկրում»,- եզրափակում է Լեոնիդ Ներսիսյանը:

Գլխավոր լուսանկարում՝ «Bayraktar Akıncı» ԱԹՍ-ն եւ դրա սպառազինությունը, այդ թվում՝ «SOM» թեւավոր հրթիռները, 2019 թ., հեղ.՝ Թալհա Իշիկ, commons.wikimedia.org

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter