HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

«Առաջարկում եմ նույնիսկ Օպերայի շենքը «Երևան Սիթի» դարձնել»

Հարցազրույց Ֆլորենցիայում բնակվող քանդակագործ Վիգեն Ավետիսի հետ

-Տեխնոլոգիաների առաջընթացը մարտահրավեր համարո՞ւմ եք արվեստին:

-Տեխնելոգիաները բոլորիս ստիպեցին մտնել արդի ժամանակի մեջ, այսինքն՝ մտքով ճանապարհորդությունը պակասեց, որովհետև այսօրվա հարցերը, խնդիրները զբաղեցրեցին մարդու ամբողջ հոգևոր դաշտը: Մարդկանց ստիպեցին մտնել գորշ իրականության մեջ:

-Դա միտումնավո՞ր է արվում, թե՞ բնականոն ընթացք է:

-Միտումնավոր է արվում, քանի որ շատ վաղուց տեխնոլոգիաները մարդուց առաջ են անցել: Մարդը հիմարացել է: Հիմա տեխնոլոգիաներն ավելի խելացի են, քան մարդը, թեև հակառակը պետք է լիներ: Մարդն իր հետևից պետք է տաներ տեխնոլոգիաները: Մարդը ստիպված է վստահել տեխնոլոգիաներին:

-Այդ դեպքում արվեստի ուղերձը փոխվո՞ւմ է: Ի՞նչ ասելիք ունի արվեստն այսօր:

-Արվեստի ազդեցությունը մարդու վրա գնալով թուլանում է: Մարդիկ գնալով հեռանում են գեղեցիկից: Մի կողմից` գեղեցիկը դառնում է բոլորի համար, մյուս կողմից՝ կորցնում է իր անհատականությունը: Պատկերացրեք, մարդու գեղեցկությունն անհատական չլիներ: Օրինակ` եթե ասում ենք վարդ, չի նշանակում, որ բոլորը վարդերը միանման են: Ո՛չ, դրանցից ամեն մեկն ունի իր գույնը, ձևը, չափը, բայց այսօր վարդերը դարձրել են նույնատեսակ, նույնահոտ բոլորի համար, և նույնիսկ չեն էլ փնտրում վարդերի տարբերությունը: Հայաստանում հայտնվեցին հոլանդական վարդեր, որոնք մեկը մյուսից ոչնչով չեն տարբերվում. գենետիկորեն կառուցված, երկարակյաց, անհոտ ինչ-որ բույսեր են, բայց իրենք շատ քիչ կապ ունեն իսկական վարդերի հետ: Հիշո՞ւմ եք, հայկական վարդերը, որոնք կարճ կյանք ունեին, բայց ունեին հոտ, տեսք և անհատականություն:

-Այս փոփոխություններից որպես արվեստագետ ի՞նչ եք զգում:

-Ցավոք, արդեն վաղուց եմ զգում, որ ես վերջին մոհիկաններից եմ արվեստում միայն այն հանգամանքով, որ այն դպրոցը՝ արվեստի դպրոցը, որ անցել էի, արդեն չկա, վերացել է, և շարունակողներն ավելի շատ փող աշխատելու հետևից են ընկնում, քան իրենց արվեստը փոխանցելու: Այո, ես կարող եմ ասել, որ արվեստն իր ներկայությունը զիջում է տեխնոլոգիաներին: Այստեղ, իհարկե, եկեղեցու թուլությունն էլ եմ տեսնում: Հոգևոր արժեքների պահապանն առաջին հերթին եկեղեցին է: Մարդկային արժեքները ձևափոխվում են տեխնոլոգիական արժեքներով: Դա ցավալի գործընթաց է:

-Օրինակ` ինքներդ ի՞նչ խնդիր եք դնում Ձեր առջև: Ի՞նչ պիտի անի արվեստագետը ստեղծված իրավիճակում:

-Արվեստագետը միայնակ ոչինչ չի կարող անել: Նրան պետք է հավատան, վստահեն, և ինքը կարողանա իր տաղանդը ներդնել այն մարդկանց, այն ուժերի համար, որոնք վստահում են իրեն: Տեսեք, եկեղեցին հավատաց և վստահեց Միքելանջելոյին, և նրա տաղանդները հազարապատկվեցին: Նա ավելին տվեց եկեղեցուն, և եկեղեցու միջոցով՝ մարդկությանը: Հակառակ դեպքում, արվեստագետը կա՛մ պետք է հրաժարվի արվեստից, կա՛մ երկրորդ քայլը, որը հուսահատ քայլ է, ֆիզիկական ինքնասպանությունն է: Եթե ասելիք ունես, և քո ասելիքի կարիքը ոչ մեկը չունի, այսինքն՝ քո արվեստը մեռնում է, նշանակում է՝ դու էլ ես մեռնում՝ թե՛ մարմնապես, թե՛ հոգեպես:

-Արվեստի պատմության ո՞ր ժամանակահատվածի հետ կհամեմատեք այսօրը:

-Համեմատում եմ Սոդոմ և Գոմոր քաղաքակրթության վերացման հետ: Կորել է և՛ բարեկեցության, և՛ մարդ կոչվելու իմաստը: Մի ժամանակ մարդ կոչվում էին համամարդկային արժեքներ ունեցող անհատները: Հիմա մարդ կոչվում են, ասենք, հարուստ և շատ հարուստ ֆինանսներ ունեցող ինչ-որ անհատներ, իսկ թե նրանք ինչ ճանապարհով են հարստացել, դա արդեն երկրորդական է, չնայած ամենակարևորն այն է, թե ինչ ճանապարհով ես դու հարստացել:

-Մեր զրույցներից մեկում ասել էիք, որ արվեստագետն առաջ է ընկնում ժամանակից, որ տեղեկությունը ստանում է տիեզերքից: Հիմա խզվե՞լ է այդ կապը:

-4 ամիս է՝ Հայաստանում եմ: Միգուցե ինձ մոտ էլ որոշակի փոփոխություններ են կատարվել: Հայաստանում ամեն ինչն անիմաստացնելու միտում կա: Իտալիայում էլ շատ բարդ է խոսքը տեղ հասցնել, ինչ-որ նորություն ասել, բայց, այնուամենայնիվ, այնտեղ նկատելի է, որ ուշադրություն, գոնե հարգանք կա այն նվիրյալների հանդեպ, ովքեր արժեքներ են ստեղծում: Հայաստանում, ինչպես քաղաքական դաշտն, այնպես էլ մշակութային դաշտն է օկուպացված նրանց կողմից, ովքեր տնտեսական և քաղաքական դաշտն են օկուպացրել: Հետևաբար, երբ արվեստագետն ուզում է ստեղծագործել, նրանց թվում է, թե դա իրենց դեմ է: Ամեն մի ստեղծագործող նշաձողն ինչ-որ չափով բարձրացնում է, իսկ այդ գործընթացը ոչ ոք չի ուզում տեսնել, քանի որ նրանք իրենց զգում են ավելի ցածր: Նրանք վախենում են իրենց իրական դեմքից: Իսկ արվեստագետն ո՞վ է: Նա այն ծաղրածուի նման է, որը թագավորին իր իրական դեմքն է ցույց տալիս: Իսկ եթե չես ուզում տեսնել քո իրական դեմքը, ապա պետք է կա՛մ ոչնչացնես, կա՛մ անուշադրության մատնես այն աշխատանքը, որ տանում են քեզ համար:

Նման դեպքում հնարավոր չէ ստեղծագործել: Օկուպանտները հիմնականում լինում են թշնամիները, իսկ ինչպե՞ս կարող է թշնամին ցանկանա, որ դու բարգավաճես: Իրեն պետք է, որ դու կախման մեջ լինես իրենցից: Ձգտումը և մոտեցումն արվեստին դարձրել են ուղղակի զբաղմունք, որ նստեն հեռուստացույցի առջև և դիտեն ինչ-որ դրամա:

Եթե մշակութային արժեքները ցածրանում են, այստեղ վերաբերմունքը մեկն է՝ թշնամական վերաբերմունք սեփական ժողովրդի հանդեպ: Եթե, օրինակ մշակութային արժեք համարվող Ծածկած շուկան գրավում են մշակույթի նախարարությունից, և ինչ-որ մեկի կամքով ձևափոխվում է, նման իրավիճակում բարձր արժեք գոյություն ունենալ չի կարող:

-Լավ, շուտով Դուք կգնաք Հայաստանից, իսկ ի՞նչ պետք է անեն այստեղ գտնվող արվեստագետները:

-4 ամիս ապրեցի Հայաստանում, ինչ-որ ձևով ցանկանում էի օգտակար լինել հոգևոր ազատագրմանը, գոնե զրուցեի այն մարդկանց հետ, որոնք այսօր իրենց ձեռքում են պահում հանրապետության լծակները:

-Փորձ արեցի՞ք:

-Այո, իհարկե, փորձ արեցի, եռագույն դրոշակ էլ վերցրեցի և Երևանի կենտրոնով քայլեցի դեպի Ծածկած շուկա: Տարօրինակն այն էր, որ ինձ չմիացան նույնիսկ երիտասարդ ստեղծագործողները, ուսանողները: Այնքան օրինաչափ է դարձել մշակութային արժեքներ ոչնչացնելը, մշակույթ բռնաբարելը և՛ երաժշտության, և՛ ճարտարապետության, և՛ քաղաքաշինության մեջ, և՛ դատական համակարգում, և այն դեմքերը, որոնց աչքերում չարություն կա, որոնք ոչ հայերեն խոսել գիտեն, ոչ հայերեն մտածել գիտեն, ոչ հայկական աչքեր ունեն: Զարմանում եմ, թե որտեղից են գտնում այդքան ոչ հայեր: Իրականությունն այսպիսին է:

-Հայաստանից գնացիք 1993 թ.: Ծանր տարիներ էին մեզ համար: Ի՞նչ է փոխվել այսօր:

-Այդ ժամանակ կային հայրենասերներ, որոնց ներկայությունը հույս էր տալիս, որ  ցուրտ ու մութ տարիներից մի օր դուրս կգանք: Այսօր ցուրտ ու մութ տարիներ չկան, գեղեցիկ մեքենաներ կան փողոցներում, ասֆալտապատումներ և այլն, բայց հայրենասերներ չկան՝ մարդիկ, որոնց համար ամենաթանկը հայրենիքն է, իսկ նմաններին կա՛մ ծաղրում են, կա՛մ հեռացնում հայրենիքից: Ուզում եմ նշել վարչապետ Տիգրան Սարգսյանի խոսքերը, որ պատահաբար արտահայտել էր, որ նման հայերը մնում են Հայաստանում, որ ի՞նչ անեն, որ հեղափոխություն անե՞ն:  Եվ Տիգրան Սարգսյանի՝ տարիներ առաջ արած իրոնիան կարելի է ասել, որ այսօր արդեն իրականություն է դառնում: Ես շնորհավորում եմ Տիգրան Սարգսյանին:

-Եվ ի՞նչ է կատարվում:

-Փոփոխության գաղտնիքներն օրեցօր բացվում են, հենց Տիգրան Սարգսյանի արտահայտած եվրոպական արժեքները, որոնց վրա ապագա էր ուզում կառուցել: Հենց նույն այդ արժեքներին դավաճանեցին իրենք: Այսօր ես միայն դավաճանություն եմ տեսնում, դավաճանություն սեփական մտքերին: Ես չեմ ասում եվրոպական արժեքներ, դա ասում է կառավարությունը: Մի օրում կարելի՞ է փոխել մի ողջ գործընթաց: Սերժ Սարգսյանի այցով կարելի՞ է փոխել մի ողջ գործընթաց: Ո՞նց կարող են մեզ լուրջ ընդունել, եթե նրանք մի օրվա ընթացքում կարող են փոխել տարիներ շարունակ տարած քաղաքականությունը:

-Վերջին տարիների հարցազրույցներում երբևէ հոռետեսություն չի եղել Ձեր մտքերում: Այսօր նկատելի է, որ լավատեսությունը բացակայում է: Հիասթափվե՞լ եք:

-Դավաճանությունները շատ-շատ են: Եթե 10 տարի առաջ նման հայտարարություն արվեր՝ Մաքսային միություն, Ռուսաստանի գերակայություն Հայաստանի վրա, երկրորդ օրը հեղափոխություն կսկսվեր Հայաստանում, այսօր Սերժ Սարգսյանը գնում է Մոսկվա, համաձայնագրեր է կնքում, և ոչ ոք չի արձագանքում դրան կամ մի քանի ձևական արձագանքներ են լինում ընդդիմություն կոչվող անհատների կողմից, և այդ սենսացիոն արարքները (չեմ ուզում որակավորել, թե ինչպիսի արարքներ են) մարդկանց մոտ չեն առաջացնում ո՛չ բողոք, ո՛չ անհամաձայնություն: Մարդիկ իրենց երկրում զգում են անտեսված: Նրանց կարծիքը ոչ մեկին չի հետաքրքրում. այնպես, ինչպես Սամվել Ալեքսանյանին չի հետաքրքրում մշակույթի նախարարության կարծիքը: Երևի պետք  է փակել մշակույթի նախարարությունը, եթե նրա կարծիքն անտեսվում է, քաղաքապետարանը, եթե նրա կարծիքն անտեսվում է, մարդիկ էլ ինքնըստինքյան գնում են Հայաստանից, որովհետև անտեսված են, և կմնան «Երևան Սիթի»-ները: Ես առաջարկում եմ նույնիսկ Օպերայի շենքը «Երևան Սիթի» դարձնել: Երևան քաղաքին ինչո՞ւ է պետք Օպերայի շենքը, եթե մշակույթի նախարարություն գոյություն չունի: Այս իրավիճակում եթե հայերին չեն հարցնում՝ ուզում եք մտնել Եվրոպա՞, թե՞ Մաքսային միություն, որը գոյություն չունի: Դա այն հարցն է, որ ոչ ոք իրավունք չունի նման քայլի գնալ առանց ժողվորդի կարծիքն իմանալու: Դա պետք է  լինի հանրաքվեի միջոցով, քանի որ դա զիջում է: Լավ, թե վատ զիջում է, ուրիշ խնդիր է, բայց ամեն դեպքում ինքուրույնության, ինքնավարության զիջում է: Եվ արհամարհել սեփական ժողովրդին, պահել Օպերան, արհամարհված ժողովուրդը գնա Օպերա, որ ի՞նչ անի:

-Հետաքրքիր է, մենք խոսում էինք արվեստից և աննկատ հասանք սոցիալ-քաղաքական խնդիրներին:

-Արվեստն առանձին չի լինում: Արվեստը ծնվում է ինչ-որ բանի համար: Արվեստն ինքնանպատակ չէ: Արվեստը քո կենցաղի մի մասն է, այսինքն՝ դու ապրում ես արվեստով, այսինքն՝ գեղեցիկով, թե՞ իր բացակայությունը ոչինչ չի փոխում քո կյանքում: Հետևաբար, արվեստը պետք չէ տարանջատել սոցիալականից: Դու չես կարող վատ գործեր անել քո կյանքում, բայց ուրախանաս լավ նորություններով: Եթե հանցագործ ես, քո չափման միավորները դրանք են: Եթե բարի մարդ ես, կարիք ունես քո բարությունը տարածելու, բարու հետ շփվելու:

-Ինչպե՞ս կբնութագրեք Հայաստանում ստեղծված վիճակը:

-Օկուպացիա:

-Ինչո՞ւ այսպես եղավ:

-(Լռում է- հեղ.)

-Դժվար եք խոսում այսօր:

-Որովհետև չեմ ուզում խոստովանել այն, ինչ կա:

Լուս.՝ Վիգեն Ավետիսի ֆեյսբուքյան էջից

Մեկնաբանություններ (1)

Ծովինար Ավետիսյան
Ափսոս,,,,,շաաատ ափսոս,,,որ այս ամենը ճիշտ է,իրականություն.....Գեղեցիկը զգալու,վայելելու ժամանակ չունեն մարդիք,քանի որ արհեստական լարվածություն կա...Աստված թող մեզ ների,և Օգնի այս իրավիճակից Ազատվենք...Վիգեն,,,,Թող Քո ստեղծած ՛՛Ծովինար՛՛-ները օգնեն մարդկանց չհեռանալ ԳԵՂԵՑԻԿԻՑ:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter