HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մերի Մամյան

Մարինա Ռազբեժկինա. «Ֆելինին հիանալի էր, բայց մեզ պետք չէ երկրորդ Ֆելինի»

Ռուս ռեժիսոր, սցենարիստ Մարինա Ռազբեժկինան, ով ունի մի քանի տասնյակ ֆիլմեր, իր առաջին ֆիլմը նկարահանել է միայն 40 տարեկանում: Մասնագիտությամբ բանասեր ռեժիսորը կարծում է, որ լեզուն և ֆիլմը նույն ձևով են կառուցվում. երկու խոսքն իրար է միանում այնպես, ինչպես երկու կադրը:

Դպրոց, որտեղ դասագիրք չեն կարդում

Նա երկար ժամանակ հնարավորություն չի ունեցել ֆիլմ նկարահանել. ԽՍՀՄ տարիներին համապատասխան կրթության չունեցող մարդկանց դա արգելվում էր: Արդեն վերակառուցման տարիներին վիճակը մեղմանում է, Մարինան սկսում է վավերագրական ֆիլմ նկարահանել, այն հայտնվում է միջազգային կինոփառատոնում, սակայն շուտով նրան հեռացանում են Կազանի կինոստուդիայից, որտեղ չէին հասկանում ֆիլմի այդ լեզուն: Մարինան սկսում է բողոքել, ընդդիմանալ, բայց շուտով նրան հրավիրում են Մոսկվա: Այդ ժամանակվանից նա այնտեղ է:

«Իմաստ ունի պայքարել: Եթե դուք շատ հնազանդ եք, եթե դուք բոլորին դուր եք գալիս, ուրեմն դուք մի բան այն չեք անում: Երիտասարդներին պետք են շատ ինքնուրույնություն և ըմբոստություն»,- համոզված է ռեժիսորը:

Պատահական չէ, որ իր վավերագրական կինոյի դպրոցում հաճախ ընդունում են երիտասարդների, որոնք տարբեր ենթամշակույթների ներկայացուցիչներ են և ունեն միանգամայն այլ չափանիշեր: Այդպես էլ չստանալով մասնագիտական դիպլոմ՝ Մարինան բացել է իր դպրոցը (14-ամսյա), որտեղ գործում են իրենց ներքին կանոնները: Նա համոզված է, որ մի քանի տարի սովորելը պարզապես ժամանակի վատնում է, պետք է սովորել 1-2 տարի, իսկ դրանից հետո նկարել, նկարել ու նկարել:

Նրա ուսանողուհիներից է ռուս ռեժիսոր Վալերիա Գայ-Գերմանիկան, ով, Մարինայի խոսքերով, կրթված չէր, որ բայց շատ տաղանդավոր է և ոչ մի շրջանակներում չի տեղավորվում:

Նրա ուսանողներից է նաև Մադինա Մուստաֆինան, ով այդ դպրոցում սովորելու ժամանակ, լինելով 23 տարեկան, երբևէ ոչ մի գիրք չէր կարդացել և չէր կարդում սկզբունքորեն, չնայած լավ գրում է: Մարինայի խոսքերով` իր մոտ գալիս են մարդիկ, որոնք կրթված են, կարդացել են բազմաթիվ գրքեր, բայց վավերագրող չեն կարող լինել:

Լավ վավերագրողը կյանքի դժվարին պահերը ոչ միայն ապրում և զգում է, այլև կարողանում է իրեն նայել կողքից. «Վավերագրողը գոյություն ունի տարածության մեջ»:

Մարինայի դպրոցում արգելված է կարդալ դասագրքեր: Նա կարծում է, որ դրանք այն տեսքով, որ գոյություն ունեն հիմա, միայն չարիք են, մարդուն դաստիարակում են մի ուղղությամբ և սահմանափակում:

Յուրաքանչյուր մարդու մեջ գոյություն ունի մի տեղ, որից այն կողմ նա արգելում է իրեն մոտենալ, Մարինան դա անվանում է օձի տարածք (зона змеи): Շատ կարևոր է, որ վավերագրողը կարողանա մտնել այդ տարածքից ներս: Այդ ժամանակ ռեժիսորը կարծես թե դառնում է անտեսանելի, նա այնտեղ է, նկարահանում է, բայց հերոսները նրան այլևս չեն նկատում, ապրում են իրենց սովորական կյանքով, իսկ այդ ամենը տեսախցիկը ֆիքսում է: Բայց և արգելված է թաքնված տեսախցիկը: Մարինային հոգեհարազատ է այն ֆիլմը, որում ռեժիսորը շատ մոտ է կանգնած իր հերոսին:

Մարինա Ռազբեժկինայի 5 արգելքը

Մարինայի կինոդպրոցում, որտեղ ուսանողները հիմնականում մենակ են նկարահանում ֆիլմը` միաժամանակ լինելով ռեժիսորը, սցենարիստը, օպերատորը և մոնտաժողը, գործում է 5 հիմնական կանոն` ինչ չի կարելի անել ուսանողին վավերագրական ֆիլմ նկարահանելիս:

1. Օգտագործել շտատիվ: Տեսախցիկը պետք է լինի ռեժիսորի ձեռքին և դառնա այդ ձեռքի շարունակությունը: Երբ զբաղվում ես շտատիվի և կամերայի դիրքով, ժամանակ ես կորցնում` այդ ընթացքում կորցնելով նաև հերոսին:

2. zoom, որը ահավոր չէ, բայց ահավոր է դառնում, երբ այն սխալ են օգտագործում, ինչը պատահում է հեռուստաընկերություններում: Իր ուսանողներին նա խորհուրդ է տալիս մոտենալ հերոսին: Բացի դրանից`պետք է տարածք թողնել հեռուստադիտողին երևակայության համար:

3. ուղիղ սինքրոններ՝ որպես նկարհանման միջոց: Դա ինֆորմացիա ստանալու լավագույն միջոցն է, բայց ամենվատը` վավերագրական ֆիլմի դեպքում: Պատասխանելով հարցին, հերոսը ենթագիտակցորեն տալիս է այն պատասխանը, որն իրենից անկնկալում են:

4. ֆոնային երաժշտություն, որը ոչնչացնում է կադրի ռիթմը: Խոսում է երաժշտությունը, որն ուրիշի գործն է, և լռում է կադրը, որն արել է ռեժիսորը:

5 հետկադրային տեքստ, որը ճնշում է գործադրում:

Վավերագրողի կարծիքով` երբ իր ուսանողները կարողանան աշխատել առանց այս տարրերի, կարող են դրանք օգտագործել, բայց արդեն ճիշտ ձևով:

Կոնտակտ, որը դառնում է ֆիլմ

Մ. Ռազբեժկինան սիրում է կրկնել. «Մենք նկարահանում ենք ֆիլմ այստեղի մասին և այս պահին: Մենք ֆիլմ չենք նկարահանում երեկվա մասին, նկարահանում ենք ֆիլմ հիմա ապրողների մասին»: Միաժամանակ պետք է վերանա վախը մեծերի` հայտնի ռեժիսորների նկատմամբ, երբ երիտասարդները մտածում են, որ իրենք շատ փոքր են և չեն կարող նրանց համապատասխանել: «Դա կեղծ վախ է»:

«Ֆելինին հիանալի էր, բայց մեզ պետք չէ երկրորդ Ֆելինի: Մեզ պետք է Վովա Իվանովը, որը գուցե չնկարահանի այնպիսի ուժեղ ֆիլմ, որ նկարահանել է Ֆելինին, բայց նա գիտի մի բան, որ չգիտի Ֆելինին: Դու չպետք է որևէ մեկին ձգտես, դա շատ վտանգավոր է: Դու պետք է լինես լիովին ազատ»,- ասում է վավերագրողը:

Վավերագրական ֆիլմի դեպքում շատ կարևոր է վավերագրողի և հերոսի փոխադարձ կոնտակտը, «որը դառնում է ֆիլմ»: Հենց Մ. Ռազբեժկինայի ներկայացրած սկզբունքերի հիման վրա է նկարահանվել «Ոսկե ծիրանի» շրջանակներից դուրս Մարինան Ռազբեժկինայի ներկայացրած «Միլանա» ֆիլմը, որը նկարահանել է Մ. Մուստաֆան: Ֆիլմը Միլանայի` 7-ամյա անօթևան աղջկա մասին է, ով իր մոր, նրա սիրեկանի և այլ անօթևանների հետ ապրում է անտառում: Խելացի, կյանքով լի, զվարթ երեխայի շրջապատում են անօթևան մեծահասակներն ու կենդանիները, որոնց հետ էլ ինքը խաղում է ամբողջ օրը, բայց և զերծ չի մնում կռիվներից, ծեծից ու հարբածների սարքած տեսարաններից: Տեսախցիկը պարզապես ֆիքսում է այն, ինչ տեղի է ունենում, և կադրերը ամեն ինչից բարձր են խոսում:

Լուս.՝ kino-teatr.ru կայքից

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter