HY RU EN
Asset 3

Բեռնվում է ...

Էջի վերջ Այլ էջեր չկան բեռնելու համար

Որոնման արդյունքում ոչինչ չի գտնվել

Մերի Մամյան

Երիտասարդ ռեժիսոր. «Եթե իմ գլխի մեջ կամերա լիներ, ու ամեն անգամ նկարեի, դա ամենալավ կինոն կլիներ»

«Ոսկե ծիրան» 9-րդ երևանյան միջազգային կինոփառատոնի «Հայկական համայնապատկեր» մրցութային բաժնի լիամետրաժ խաղարկային ֆիլմացանկում ներկայացված է երկու հայ կին ռեսժիսորի միմյանցից բավականին տարբերվող երկու ֆիլմ` Նարինե Մալյանի «Որդու ծննդյանը սպասող հյուսնը» (2012) և Լուսկա Խալափյանի «Յոթերորդը» (2011):

Առաջի ֆիլմը հանդիսատեսին տանում է առաջին դար, երբ խաչափայտին պետք է գամեն Հիսուս Քրիստոսին: Մինչ Աստծու որդին կրում է իր չարչարանքները խաչ բարձրանալուց առաջ, հասարակ մարդու հասարակ որդին` հյուսն Դանիելը, իր տանը կրում է մարդկային իր տառապանքը. նա զրկված է կնոջ ուշադրությունից, քանի որ տևական ժամանակ ոչինչ տուն չի բերել: Աղքատիկ տան մեջ ապրող երեք մանկահասակ երեխայից բացի՝ կինը սպասում է չորրորդ զավակի ծնունդին: Բայց հյուսնին լավ վարձատրվող գործ են առաջարկում: Առավոտյան նա վերցնում է իր գործիքներն ու վերադառնում միայն ուշ երեկոյան: Այդ ընթացքում նրա երկու ավագ դուստրերը պատուհանից հետևում են իր խաչը տանող դատապարտյալին, և միայն այդ կարճ դրվագն է հուշում, թե խոսքը որ իրադարձությունների մասին է: Երեկոյան հայրն իսկապես վերադառնում է առատորեն վարձատրված, սակայն նրա հագուստի վրա մնացել են արյան հետքեր, որոնք կինն այդպես էլ չի կարողանում լվանալ: Այդ երեկո ամուսինը որոշում է զավակին կնքել մի անունով, որը նշանակում է Աստված պահապան: Ֆիլմն ավարտվում է ավագ դստեր ժպիտով. լուռ, բայց խոսուն հայացքը կարծես ասում է, թե ինքը շատ լավ հասկանում է, թե ինչ է տեղի ունենում իր շուրջը:

Փարիզաբնակ Լ. Խալափյանի կատակերգական ֆիլմը հանդիսատեսին միանգամից տեղափոխում է 21-րդ դար, որտեղ ներկայացված է իտալացի երիտասարդ զույգի չկայացած հանդիպումը: Նրանք մանկության ընկերներ են, սակայն երկար տարիներ միմյանց չեն տեսել: Արդեն փարիզաբնակ իտալացու` Էմիլիոյի մորաքույրը Փարիզ նոր ժամանած երիտասարդ Մարիայի հետ ուղարկում է բլիթներ: Նախօրոք պայմանավորված տեղում Մարիան, հանդիպելով մի երիտասարդի, կարծում է, թե նա Էմիլիոն է: Երիտասարդը, բաց չթողնելով նման գեղեցկուհու հանդիպելու առիթը, որոշում է ձևանալ Էմիլիո: Շուտով զույգը մտնում է «Յոթերորդ» սրճարանը, որտեղ «Էմիլիոն» իրականում մատուցող է, և խնդրում է մյուս մատուցող ընկերոջն օգնել իրեն: Մինչ մատուցողները պայմանավորվում են, Մարիային է զանգում իրական Էմիլիոն, ով ներողություն է խնդրում, քանի որ մոռացել էր, որ «Յոթերորդ» սրճարանից Փարիզում երկու հատ կա: Այստեղ գեղեցկուհի իտալուհին ամեն ինչ հասկանում է և զայրացած լքում սրճարանը: Ներողություն խնդրելով նրա հետևից է վազում սիրահարված մատուցողը: Մինչ նրանք իջնում են, նույն աստիճաններով բարձրանում է իրական Էմիլիոն: Էմիլիոն և Մարիան միմյանց չեն նկատում, և ծաղիկները ձեռքին՝ Էմիլիոն շտապում է մոտենալ այն սեղանին, որի մոտ միայնակ նստել և ինչ-որ մեկին է սպասում է մի երիտասարդ կին: Վերջինս էլ Էմիլիոյի դեպքում «համաձայնվում է» լինել Մարիա:

Միանգամայն տարբեր ֆիլմերին միավորում են վառ գույներն ու կոլորիտային տեսարանները: Դրանք շատ բնական են, և թույլ են տալիս հանդիսատեսին 10-15 րոպեի ընթացքում հայտնվել դեպքի վայրում:

«Յոթերորդը» ֆիլմի ռեժիսոր և սցենարիստ Լուսկա Խալափյանը գլխավոր հերոսուհուն որոշակիորեն ասոցացնում է իր հետ. հաճախ լինելով տարբեր երկրներում՝ իր մայրը ևս իրեն տարբեր բաներ է ուղարկել: Պատմությունն ինքնակենսագրական չէ, սակայն իտալուհու` նոր երկրում հայտնվելու զգացողությունները, հուզմունքը, ապրումներն ու սպասելիքները հոգեհարազատ են ռեժիսորին:

Վերջինս թե կյանքում, թե կինոյում շատ բարձր է գնահատում հատկապես հումորը և կարծում է, որ ֆիլմը միայն կշահի, եթե անգամ ծանր դեպք ներկայացնելիս լինի ճիշտ մատուցված հումոր: Մյուս կողմից` կատակերգություն նկարահանելը նրա համար շատ մեծ փորձություն է, քանի որ այն պետք է ծիծաղ առաջացնի, հակառակ դեպքում ֆիլմը չի հաջողվի:

Երիտասարդ ռեժիսորը խոստովանում է, որ ստիպաված է եղել վերջին պահին փոխել դերասաններին, իսկ գլխավոր դերասանուհուն հանդիպել է միայն նկարահանման օրը: Դա մեծ ռիսկ էր, բայց այդպես էլ պետք է լիներ. ռեժիսորը համոզված է, որ հենց նա պետք է խաղար այդ դերը: Լ. Խալափյանի խոսքերով` հենց պատահականություններն են իր կյանքն առաջ մղում. «Ես պատահականությունների գիժ եմ»: Այնուհետև հավելում է. «Եթե իմ գլխի մեջ կամերա լիներ, ու ամեն անգամ նկարեի, դա ամենալավ կինոն կլիներ»:

Մեկնաբանել

Լատինատառ հայերենով գրված մեկնաբանությունները չեն հրապարակվի խմբագրության կողմից։
Եթե գտել եք վրիպակ, ապա այն կարող եք ուղարկել մեզ՝ ընտրելով վրիպակը և սեղմելով CTRL+Enter